Friday, March 26, 2010

Sila Letak Jawatan Zulkifli Noordin!! Serah Mandat Pengundi Parlimen Kulim-Bandar Bharu

Dua tiga hari ni, hangat di kaca TV berita MP Kulim-Bandar Bharu. Kenyataan2 beliau seolah2 beliau telah 360 darjah berpaling dari prinsip beliau semasa di dalam Pakatan Rakyat [secara khusus: PKR]. namun, apa yang boleh disarankan kepada beliau agar berundur dari kerusi anda sekrang kerana jika benar-benar beliau mahu menjadi Agen ALLah s.w.t di gelanggang Parlimen. Sebagaimana komen beliau berkenaan isu kalimah ALLAH;
Zulkifli[tengah] semasa zaman belajar


" For me, Islam comes FIRST. (I am)a Muslim FIRST, a Member of Parliament, SECOND. We Muslims have been tolerant enough all this while, for so many years we have been asked, forced to live under the law that is NOT Islam. We have been forced." Read here for more - Malaysian Unplug]

Zulkifli & Pemimpin Tertinggi PKR

Kontroversi yang dicetuskan ketika beliau enggan menghormati keputusan Pemimpin Tertinggi PKR berhubung isu Kalimah Allah. Beliau dengan lantang menyatakan pendirian terhadap isu tersebut. Ya, memang beliau jaguh dalam isu tersebut, cuma pandangan saya kepada beliau bukanlah mengenai isu tersebut, tetapi sejauh mana taat & wala' beliau kpd parti? Byk sirah yg boleh kita ungkapkan jika seseorang pemimpin Islam berhadapan situasi yang mana perlu diutamakan. Antara maslahah umum atau diri sendiri? Boleh kita renungkan bersama. Adakah sikap ini juga akan beliau bawa jika beliau bersama PAS?


Zulkifli & PAS

Sejak di bangku sekolah lagi, saya ingatkan beliau seorang ahli PAS. Tetapi rupa-rupanya beliau bukan ahli. Terfikir juga saya, adakah ini strategi PAS utk memasukkan beliau ke dalam PKR? Adakah kehendak beliau sendiri atau bagaimana?
Seorang pemimpin tertinggi PAS [telah meninggal dunia] tidak pernah bersama dengan Zulkifli di mana-mana acara. Adakah ini terjadi secara kebetulan? Pernah beliau [allayarham] dalam perjalanan ke sebuah majlis rasmi, tetapi apabila arwah diberitahu bahawa Zulkifli akan datang, beliau terus mengarahkan pemandunnya berpatah balik. Kejadian aneh ini, menjadi tanda tanya kepada diri saya sendiri? Mengapa begitu sekali sikap arwah terhadap beliau? Seolah-olah terselit sebuah misteri Zulkifli di dalam PAS itu sendiri menyebabkan Allahyarham tidak menyenangi beliau. Allahyarham sendiri juga pernah mengatakan:
“Zul is very ‘Islamic’. He is in fact even more Islamic than PAS, almost Taliban in attitude.”
Persoalan ini mungkin dapat kita fikirkan bersama, adakah PAS yang tidak menerima Zulkifli sebagai ahli atau Zulkifli yang tidak dapat menerima PAS? Atau adakah sebab Zulkifli terlalu ‘Islamik’ menyebabkan PAS tidak mahukan beliau? Andaian saya mudah. PAS tidak mempercayainya dan mengesyaki sesuatu yang luar jangka akan berlaku jika beliau bersama PAS.

Aksi Zulkifli & Basikalnya


Pernah kita dikejutkan, MP PKR menaiki basikal beramai-ramai ke Parlimen, ini disebabkan isu kenaikan harga minyak yang tinggi pada ketika itu. Kelihatan Zulkifli sperti jaguh rakyat. Tetapi, persoalannya, bagaimana dengan keadaan Parlimen anda? Adakah beliau sebenar2 jaguh terhadap Parlimen beliau? Kita serah mandat kepada beliau utk menjawab.

Zulkifli bersama MP Padang Serai, MP PKR yang lain


Berbalik kpd Parlimen beliau, seharusnya, jika benar beliau Agen Allah s.w.t dlm Parlimen, kami selaku rakyat berharap beliau menyerahkan mandat kpd P18, Kulim-Bandar Bharu utk memilih semula pemimpin mereka. Jika beliau, merasakan beliau boleh menang, silakan bertanding atas tiket BEBAS! Adakah kemenangan beliau pada PRU12 yg lepas atas dasar potensi / sokongan rakyat kpd beliau? Jawapannya diserah kembali kepada Zulkifli. Jika benar beliau, di landas kebenaran, nah, silakan kembalikan mandat kepada pengundi Parlimen Kulim-Bandar Bharu utk tentukan keputusan.

Semoga Allah memberkati beliau..Amiin...

No comments:

Post a Comment