Thursday, January 6, 2011

Kelahiran Hero Sulung


Tanggal 24 Disember 2010, Jumaat, kenangan manis buat penulis bersama isteri tercinta apabila hero sulung muncul, hadir dalam hidup kami. Walaupun, isteri saya berhempas pulas dari seawal 8 pagi ditolak ke labour room(bilik bersalin) namun sehingga pukul 3 petang, 'hero' seolah tak nak keluar dari rahim bondanya.

Alhamdulillah, setelah perbincangan doktor pakar HKL (pujian yang tinggi diberikan kpd staf, nurse & doktor HKL yg cekap dlm kerja), maka keputusan dicapai utk pembedahan kerana nadi bayi dalam kandungan semakin lemah. Kegusaran melanda diri saya bersama emak dan emak mertua.

Alhamdulillah, tepat pukul 4.29 ptg, 'Ulwan Hafiz selamat dikeluarkan dari perut isteri saya melalui pembedahan. Hero semangat ini ditimbang berat & diluar jangkaan, beratnya mencecah 3.6 kg! Berat yang luar biasa dari kebanyakan bayi yang baru lahir selalunya 2.8 kg - 3.2 kg sahaja.

Namun, segala puji Allah yang mencipta makhluk dan mematikan makhluk. Lahir seorang lagi hamba Allah di muka bumi ini. Laungan azan di telinga kanan telah saya sendiri lakukan selepas kelahiran dan membelah mulutnya (sunnah) dengan buah kismis dicelup dengan air zam zam.

Harapan abah dan ummi, semoga 'Ulwan Hafiz menjadi anak yg soleh & penyejuk mata, hati dan mendoakan kami sebagai anak yang soleh.

1 comment:

  1. Semoga menjadi 'HERO' dalam perjuangan ini :) Alfu Mabruk :)

    ReplyDelete